onsdag 5. juli 2017

Inspirasjon - Merkelapper

Jeg har en bok full av merkelapper fra tøy jeg har kjøpt. Jeg tenker alltid at de må da kunne brukes til noe. Men så glemmer jeg at jeg har dem, og de ligger der og blir bare fler og fler. Med masse gelliprint rester fikk jeg ideen at nå skulle jeg bruke disse merkelappene til små kort. 




GelliArt har blitt en ny favoritt, og med det så blir det også mange rester av fargerike Gelliprint.
Stort sett når jeg holder på med GelliArt så er det ikke så mye mål og mening, annet enn å leke seg og ha det gøy og se hvordan de ulike trykkene blir og se hvilke teknikker man liker best. Til dette har jeg bare brukt vanlig kopipapir, så papiret er enkelt å rive i og blir fint i lag på lag. 

På første taggen har jeg revet ulike papirrester i strimler og limt på med Distress Collage Medium
Kantene har blitt stemplet med ulike stempler for å lage en ramme. Så har jeg stemplet utlike motiv på restepapir av Gelliprint og klippet ut.




Bak på merkelappen har jeg brukt en roligere print for å få plass til å skrive.


Til dette turkise arket her så har jeg brukt hvit gesso og turkis brusho for å lage fargen. Tok bare litt gesso rett på GelliPlate og drysset over brusho før jeg dro det hele utover platen. 

Her har jeg gjort mye av det samme, men i tillegg også brukt stempler og hvit embossing og stanset ut "Gratulerer"










Prima Finnabair stempler

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com