torsdag 5. oktober 2017

Oppbevaring

Hei

Er det noe vi scrappere og kortlagere aldri får nok av, så er det oppbevaringsmuligheter og gode ideer til oppbevaring av stashet vårt. Noen som kjenner seg igjen?

For ikke lenge siden flyttet jeg inn på nytt scrapperom, og har brukt en del tid på å finne greie oppbevaringsløsninger til tingene mine. Ikke helt ferdig ennå, men tror jeg har funnet løsningen på hvordan jeg vil ha stemplene mine i hvertfall. Jeg bruker litt ymse løsninger. Nedenfor vil jeg vise tre forskjellige måter å oppbevare stempler som fungerer for meg.


Jeg har en del i Stuftainers fra Stampendous!. Disse kommer i tre forskjellige størrelser;





Thin - disse passer godt til clear stamps.



Thick - disse er supre til stempler på f.eks. ez mount, man får plass til stempler på begge innvendige sider, dobbelt opp for samme pris!



Thicker (du finner dem her) - passer helt perfekt for stempler som er montert på kloss. Denne kan også brukes til oppbevaring av f.eks. Stickles.



Disse er så praktiske og krever liten lagringsplass. En annen fordel er at du ser alle stemplene når du tar dem ut av hyllen, du slipper å bla igjennom en haug med stempler som f.eks. ligger hulter til bulter i en boks. De er veldig populære og fyker ut av nettbutikken, men slapp av; ny ladning er snart på vei inn i nettbutikken!


En annen løsning jeg har til oppbevaring av stemplene mine, er permene fra Tim Holtz til stempler. Jeg har flere av disse, og bruker dem ikke bare til Tim Holtz sine stempler, men også til andre produsenter som har litt større stempelplater (f.eks. de "gamle" gummistemplene fra Norsk Stempelblad, som jeg ikke klarer å kvitte meg med). Ved å kjøpe pakker med refill av lommene, får man plass til utrolig mye i disse permene. Lommene er på lager her - nye permer er bestilt og snart i nettbutikken igjen!




Den tredje løsningen jeg vil vise i dag, er ved bruk av plastlommer som egentlig er beregnet på noe helt annet enn stempeloppbevaring; nemlig PL/sn@p! Jeg har kjøpt meg noen A5 permer som passer helt supert til plastlommer som er delt inn i to stk. 4x6" lommer og fire stk. 3x4" lommer. De jeg har brukt er fra Simple Stories, men disse fra Sn@p er like og funker vel så greit. Du finner mange forskjellige størrelser i nettbutikken, men her er de for 4x6" og 3x4" som er de størrelsene jeg har brukt.




Sånn på tampen i dag, vil jeg også trekke frem noen geniale poser som jeg har hauger og lass av - får aldri nok av Zipper Pouches ;) Du finner dem her i en mengde forskjellige mønstre, de er 8x8" så det er plass til mye. Jeg bruker dem til bånd, tape, limputer, bling, doilies, die cuts osv. - kun fantasien som setter grenser! Her er noen bilder fra nettbutikken av noen utvalgte design:






I tillegg er disse posene geniale! De er såpass store at de er perfekte til å pakke kit i; du får plass til ark, pynt og hva det måtte være - de kommer i forskjellige størrelser, den under her er 12x16" Du finner dem her i nettbutikken.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com